Osnovna funkcija mišic je ustvarjanje napetosti in proizvajanje sile za krepitev skeletnega sistema v telesu. Bistvena lastnost mišic in sklepov, da gredo skozi celoten ali optimalen obseg gibanja, se nanaša na prožnost. Ta se razvije z uporabo različnih postopkov raztezanja. Sicer obstajajo dvomi o vplivu raztezanja na poškodbe in vnetja mišic, hkrati pa je neizogibno dejstvo, da s pravilnim raztezanjem povečate učinek okrevanja.

Dokazano je, da se prožnost z leti zmanjša za 30% ali več, če človek ne razvije prave discipline do gibanja svojega telesa. Številne metode za povečanje prožnosti danes ponujajo  veliko možnosti izbire za vsakega. Te vključujejo pasivno, dinamično, balistično, statično raztezanje in še druge tehnike, ki iz leta v leto pridobivajo vedno večjo pozornost in interes bodočih uporabnikov.

Že desetletja trenerji, atleti in drugi športniki poudarjajo pomembne prednosti raztezanja in posledično tudi prožnosti. Pravilno izvajanje zahteva čas 15 – 30 sekund z 2 – 4 ponavljanji. Za idealen učinek prožnosti je pomembno raztezanje mišic 2 – 3× dnevno vsaj 5 dni v tednu. Mogoče se sliši veliko a nujno je zavedanje, da s tem človek povečuje fizične sposobnosti, lažje izvaja težje gibe, se mentalno sprosti, razvije globje zavedanje o svojem telesu, zmanjša mišična vnetja in poškodbe sklepov, pripomore k večji učinkovitost opravil, ki sicer utrudijo, ženske pa celo zmanjšajo menstrualne bolečine.

Seveda pri vsem tem ne smemo zanemarjati pravilnega dihanja kajti z vsakim dihom mišica dobi pomoč, da se čimbolj enostavno in neboleče razteza. Zelo pomembno je vedeti, da raztezanje ni ogrevanje, je pa zato pomemben del. Pri ogrevanju gre za dvigovanje telesne temperature, s katero skupine mišic prejmejo toploto, ki je potrebna za raztezanje in s tem izboljšan trening.

Pilates je počasnejša telesna vadba, ki s pomočjo pravilnega dihanja zahteva intenzivno raztezanje mišic in predvsem skrbi za močan center telesa, ki se nahaja pod popkom. Hkrati pilates stoji ob boku fitnesa in aerobike, skupaj pa vse troje predstavlja izvrsten kondicijski trening za krepitev moči mišic, vzdržljivosti v nogah, abdominalnega predela, v rokah, skratka, krepitev celotnega telesa tako na psihični kot fizični ravni.

Pa vendar, tudi telo potrebuje počitek po vadbi. Ko utrujeno telo potrebuje rehabilitacijo zaradi napornih treningov, je zelo dobrodoša uporaba primernega orodja, ki mehka tkiva prijetno zmasira, poveča mišično fleksibilnost, jedro telesa pa postane močnejše. Rehabilitacijski valj zaradi praktične oblike in funkcionalnosti zlahka poskrbi, da se telesno stanje uravnoteži in stabilizira, s tem pa pospeši rehabilitacija. Namenjen je dnevni intenzivni vadbi, prav tako pa primeren za začetne kot tudi napredne treninge. Zaradi kvalitetne in trpežne sestave je enostaven za čiščenje kar pomeni, da po vadbi z njim nimate zamudnih opravil.

Rehabilitacijski valj prinese ogromno koristi in v svetu pilatesa, fitnesa ter aerobike predstavlja dober izziv vsakemu uporabniku. In ker je telo zahteven stroj, potrebuje temu primerno orodje.