Posted on

Top izbor dirkalnih sobnih koles do 1.000 Evrov

Uvod

Izraz “spinning” izhaja iz zaščitenega imena podjetja, ki je populariziralo pojav notranjega kolesarjenja. Podjetje je v 80. letih prejšnjega stoletja ustanovil Johnny Goldberg, južnoafriški vzdržljivostni kolesar, ki je na svoj način za vedno zaznamoval notranje kolesarjenje s predstavitvijo stacionarnega kolesa, posebej zasnovanega za notranjo uporabo. Glavne značilnosti tega so bile težak vztrajnik in nastavljiv upor. Čeprav obstaja danes veliko podjetij, ki proizvajajo različne tipe stacionarnih koles za notranjo vadbo, sta izraza “spinning” in “spinner” (v nadaljevanju dirkalno sobno kolo), kot tip kolesa, postala sinonim za notranje kolesarjenje in točno določen, bolj športen tip stacionarnega sobnega kolesa.

Spinning se je kot oblika vadbe hitro zasidral v svetu fitnesa. Ta visoko energična oblika vadbe, ki je prijazna sklepom, ponuja številne koristi za ljudi vseh ravni telesne pripravljenosti. Spinning kolesa postajajo vse bolj priljubljena, tako med navdušenci nad kolesarjenjem, kot tistimi, ki so s spoznavanjem kolesarstva šele pričeli. Spinning, kot oblika notranje kolesarske vadbe, ni le zabaven način vadbe, ampak prinaša tudi številne koristi za zdravje in splošno počutje. Predstaviti vam želimo prednosti te oblike kolesarjenja, njene koristi, seveda pa se bomo dotaknili tudi tega, kako izbrati pravo kolo, ali boje rečeno sobno dirkalno kolo. Tudi, če s tem nimate izkušenj.

Johnny Goldberg in njegov “spinner”.

Vadba na dirkalnem sobnem kolesu in njene prednosti

Vadba na dirkalnem sobnem kolesu je odlična oblika kardiovaskularne vadbe, ki lahko pomaga izboljšati zdravje srca, povečati kapaciteto pljuč in porabiti kalorije. Prav tako je vadba, za katero je značilna nizka obremenitev sklepov, zaradi česar je primerna za posameznike s težavami v sklepih ali tiste, ki okrevajo po poškodbah. Poleg tega lahko vadba na sobnem kolesu pomaga graditi in oblikovati mišice, še posebej spodnjega dela telesa, hkrati pa izboljšuje celotno vzdržljivost.

Ni potrebno poudarjati, da ta oblika vadbe vključuje vrtenje pedal stacionarnega kolesa, namenjenega vadbi v notranjosti. Lahko se izvaja v skupini, pod vodstvom izkušenega inštruktorja, ali pa povsem samostojno v varnem zavetju doma. Vadba navadno traja od 30 do 60 minut in vključuje različne intenzitete kolesarjenja. Od mirnega vrtenja v sedečem položaju, do stoječih pozicij s simulacijami kolesarskih sprintov in vožnje v klanec.

Ena poglavitnih prednosti vadbe na dirkalnem sobnem kolesu je, da je to visoko-intenzivna kardio vadba, ki lahko v kratkem času porabi res veliko količino kalorij. Prav tako gre za obliko tako imenovane “low impact” vadbe, kar pomeni, da je neobremenjujoča za sklepe, kar jo razlikuje od drugih vrst aerobne vadbe, kot je na primer tek. Je hkrati učinkovit način za izboljšanje srčno-žilnega zdravja in povečanje splošne vzdržljivosti.

Poleg telesnih koristi lahko vadba na dirkalnem sobnem kolesu vsekakor koristi tudi duševnemu zdravju. Mnogi, ki so to preizkusili, menijo, da skupinska atmosfera in glasba z visoko energijo med tečajem vadbe dobro motivirata in pomagata zmanjševati stres ter tesnobo. Nekatere druge potencialne koristi te oblike vadbe vključujejo tudi izboljšan mišični tonus v nogah, jedru in zgornjem delu telesa, povečano gostoto kostnega tkiva, izboljšano ravnotežje in koordinacijo ter blagodejen učinek na razpoloženje. Lahko bi rekli, da kolesarjenje krepi telo in vzpodbuja dobro počutje.

Dirkalno sobno kolo nudi odlično obliko vadbe, primerno za ljudi vseh ravni telesne pripravljenosti. Intenzivnost vadbe se lahko namreč prilagodi individualnim potrebam in zmožnostim. Vendar pa je, kot pri kateri koli drugi obliki vadbe, pomembno, da se pred začetkom nove vadbeni rutine posvetujete z kvalificiranim inštruktorjem ali zdravnikom, še posebej, če imate kakršne koli obstoječe zdravstvene težave.

Kako izgleda vadba na dirkalnem sobnem kolesu

Tipična vadba na dirkalnem sobnem kolesu traja med 30 in 60 minut ter vsebuje več različnih faz. Te faze vključujejo ogrevanje, vzdržljivost, moč, intervale in ohlajanje. Poglejmo si jih podrobneje.

Faza ogrevanja je zasnovana, da pripravi vaše telo na intenzivno vadbo, ki sledi. Med to fazo se izvaja niz nizko intenzivnih gibov, ki se postopoma povečujejo v intenzivnosti. Ta faza običajno traja med 5 in 10 minut ter pomaga povečati pretok krvi, dvigniti srčni utrip in ogreti vaše mišice.

Sledi faza vzdržljivost, s katero se prava vadba pravzaprav začne. Med to fazo boste morali vzdrževati stalni tempo in kolesariti z zmerno do visoko intenzivnostjo. Pomembno je, da prilagodite upor na svojem kolesu in s tem povečate izziv. Faza vzdržljivosti običajno traja med 20 in 30 minut in je zasnovana za izboljšanje vaše kardiovaskularne vzdržljivosti in porabo kalorij.

Naslednja faza, faza moči, je zasnovana za gradnjo mišične vzdržljivosti in moči. Med to fazo boste morali povečati upor na svojem kolesu in kolesariti s počasnejšim tempom. Zahteva se, da uporabite mišice nog, da se borite proti uporu in vzdržujete stabilen tempo. Faza moči običajno traja med 10 in 15 minut in je odličen način za oblikovanje mišic nog.

Intervalna faza je zasnovana za povečanje vaše splošne telesne pripravljenosti in še večjo porabo kalorij. Med to fazo se izmenjujejo visoko intenzivnimi cikli vadbe in nizko intenzivni cikli okrevanja. Med visoko intenzivnimi cikli lahko povečate upor na kolesu in s tem povečate izziv. Faza intervalov običajno traja med 5 in 10 minut.

Vadbo vedno zaključimo s fazo ohlajanja. Zasnovana je tako, da vrne vaš srčni utrip in dihanje na normalno raven. To fazo tvori niz nizko intenzivnih gibov, ki se postopoma zmanjšujejo v intenzivnosti. Faza običajno traja od 5 do 10 minut in pomaga zmanjšati tveganje za poškodbe ter izboljšati okrevanje.

Dirkalno sobno kolo

Dirkalna sobna kolesa (Image by Freepik).

Dirkalna sobna kolesa sicer ponujajo učinkovito vadbo, ki se lahko prilagodi posameznikovi ravni fitnesa, toda s toliko različnimi vrstami teh koles, ki so na voljo na trgu, je lahko izbira pravega kolesa precej zapletena. Dobro je, da se, preden kupite svoje kolo, spoznate z naslednjimi vidiki.

Prvi kriterij je vrste upora, ki se uporablja. Upor v primeru dirkalnih sobnih koles in stacionarnih sobnih koles nasploh se nanaša na silo, ki jo je potrebno premagati z vrtenjem pedal. Obstajajo tri glavne vrste upora, ki se uporabljajo: magnetna, mehanska in zračna.

Kolesa z magnetno odpornostjo uporabljajo magnetni zavorni sistem za nadzorovanje odpornosti. Zavorni sistem nadzira računalnik, ki lahko prilagodi raven odpornosti, ali pa se prilagaja ročno. Ta vrsta upora je zelo tiha in zahteva zelo malo vzdrževanja.

Sistem mehanskega upora uporablja mehanski zavorni sistem. Zavorni sistem navadno nadzira gumb za napetost, ki ga je mogoče prilagoditi za povečanje ali zmanjšanje upora. Ta način lahko nudi večjo silo upora od magnetnega sistema, vendar je glasnejši in zahteva več vzdrževanja. Blazinico, ki z drsenjem po vztrajniku ustvarja upor, potrebno menjati, zlasti če dirkalno sobno kolo uporabljamo zelo pogosto.

Pri sobnih dirkalnih kolesih na osnovi zračnega upora se za zagotavljanje tega uporablja ventilator. Hitrost vrtenja tega ventilatorja ustvarja upor, kar pomeni, da bolj ko poganjate pedala, večji je. Ta mehanizem je najglasnejši.

Vsaka vrsta upora ima svoje prednosti in slabosti. Magnetna je najtišji in zahteva najmanj vzdrževanja, vendar je lahko dražji. Mehanski upor je lahko nudi več upora, je cenejši, vendar zahteva več vzdrževanja in je glasnejši. Zračni upor je najglasnejši in potencialno nudi največ upora. 

Seveda obstajajo tudi kolesa, ki združujejo več vrst upora, vendar pa gre po večini za kolesa višjega cenovnega razreda.

Ključnega pomena pri izbiri dirkalnega sobnega kolesa je seveda tudi možnost nastaviti in prilagoditi vaše kolo. Le z ustrezno nastavitvijo je možno doseči največji izkoristek vadbe, hkrati pa je ta pomemben faktor pri preprečevanju poškodb. Najpomembnejši vidiki prilagajanja so višina sedeža, višina krmila ter razdalja med njima.

Višino sedeža je potrebno prilagoditi tako, da ta ustreza dolžini vaših nog. Pravilna višina sedeža naj omogoča rahlo ukrivljenost vašega kolena, ko je vaša noga skoraj iztegnjena, peta vašega stopala pa se dotika pedala v njegovi najnižji točki.

Prilagajanje višine krmila vam omogoča, da dosežete ustrezen položaj rok na krmilu in držo hrbta. To je pomemben faktor pri zagotavljanju udobja med vadbo, ima pa tudi velik vpliv na učinkovitost vadbe same. Pravilna višina krmila naj omogoča udoben oprijem in hkrati lego telesa, pri kateri ne čutite prevelike napetosti v hrbtu, zlasti ledvenem delu.

Nekatera kolesa ponujajo tudi druge možnosti prilagajanja, kot so prilagajanje položaja sedeža v vodoravni smeri naprej proti krmilu in nazaj. Ta prilagoditev lahko še dodatno optimizira vašo držo med vadbo. Pomemben del prilagoditve kolesa je tudi vpetje vaših stopal v pedala, bodisi s sistemom hitrega vpenjanja ali sistemom kletke, pritrjene na pedala. Ključno je, da ima stopalo dober, predvsem pa neprekinjen stik s pedalom tekom njegovega popolnega obrata. 

Pomemben del dirkalnega sobnega kolesa je tudi konzole in vse tehnološke funkcije, ki jih ta ponuja uporabniku. Te lahko močno zboljšajo vašo vadbeno izkušnjo. Nekatere najpomembnejše ter hkrati najbolj uporabne funkcije, ki vam jih konzola omogoča so pregleden in lepo berljiv zaslon, možnost povezljivosti s pasom za merjenje srčnega utripa in Bluetooth povezljivost.

Zaslon prikazuje pomembne informacije med vašo vadbo, kot so čas, hitrost, razdalja in porabljene kalorije. Nekateri zasloni omogočajo tudi pred programirane vadbe in možnost prilagajanja vaših lastnih vadbenih načrtov. Tukaj pride do pomena predvsem možnost spremljanja srčnega utripa, ki je pomembna za nastavljanje intenzivnosti in zagotavljanje, da vadite na pravilni ravni.

Bluetooth povezljivost vam omogoča povezavo vašega vrtljivega kolesa z drugimi napravami, kot so pametni telefoni ali tablice. To vam lahko omogoči dostop do dodatnih podatkov o vadbi in s tem še dodatno prilagajanje te. Nobenega dvoma ni, da lahko danes vse bolj popularne aplikacije za vadbo igrajo ključno vlogo pri doseganju vaših vadbenih ciljev.

Pri izbiri dirkalnega sobnega kolesa je torej pomembno upoštevati več dejavnikov. Prvi korak je izbira vrste upora. Če ste začetnik, je magnetno ali mehansko kolo lahko dobra izbira. Če iščete predvsem izziv, je zračen upor morda boljša izbira.

Izredno pomembne so tudi možnosti nastavljanja kolesa. Poiščite kolo, ki omogoča prilagajanje sedeža in krmila, da zagotovite maksimalno udobje in učinkovitost med vadbo.

Nazadnje je potrebno upoštevati tudi konzole in tehnološke funkcije, ki so vam pomembne. Če želite dostop do različnih podatkov o vadbi in možnost prilagajanja vadbe, poiščite kolo z naprednimi tehnološkimi funkcijami.

Štirje modeli, primerni za začetnike in tiste bolj napredne

Da bi vam izbiro kolesa za notranjo vadbo olajšali, smo v nadaljevanju pripravili nekaj modelov, za katere menimo, da nikakor ne boste razočarani.

Toorx SRX-80 EVO

Toorx SRX-80 EVO

Toorx SRX-80 EVO je kolo, zasnovan na osnovi mehanskega upora za uporabo doma. Odlikuje ga trpežna in stabilna konstrukcija, narejena za doseganje kolesarskih izzivov. Kolo ima 24 kilogramov težak uravnotežen vztrajnik, ki zagotavlja gladko in dosledno vadbo, za prenos moči od pedal do vztrajnika pa skrbi pogonski jermen. Upor se nastavlja ročno, z vrtljivim gumbom pod krmilom kolesa, hkrati pa gum služi kot stikalo za zaustavitev v sili. Tehta slabih 55 kilogramov, največja dovoljena masa uporabnika po navedbha prozivajalca pa znaša 140 kilogramov. Po naši oceni je primeren za vse, lažeje od 115 kilogramov. Zasnovan je za tiho delovanje in je enostaven za vzdrževanje, tako da se lahko brez motenj posvetite vadbi. 

Sedež in krmilo SRX-80 EVO sta nastavljiva tako horizontalno, kot vertikalno. To vam omogoča, da kolo povsem prilagodite svojemu telesu in slogu vožnje. Pedala so opremljena s kletko za stopala, kar omogoča efektivno in varno vadbo. Edina slaba lastnost je ta, da morda ne bo primeren, za tiste najvišje. Največja višina uporabnika je po naši oceni 183 centimetrov.

Konzola z LCD prikazovalnikom prikazuje vaše osnovne vadbene metrike, kot so čas, razdalja, hitrost, porabljene kalorije in srčni utrip. Vgrajen ima tudi sprejemnik za prsni pas za merjenje srčnega utripa. 

Na splošno je Toorx SRX-80 Evo kakovosten primer dirkalnega sobnega kolesa za kolesarje, ki si želijo kvalitetnega kolesa, Bluetooth povezljivost pa jim pri tem ni najbolj pomembna. Najbolj primeren je za tiste, ki se želijo osredotočiti na vadbo brez pretiranega ukvarjanja z vsemi vadbenimi metrikami.

Toorx SPEED MAG PRO

Toorx SRX SPEED MAG PRO

Model SPEED MAG PRO je drugo kolo italijanskega proizvajalca Toorx na našem seznamu. Pedala preko pogonskega jermena poganjajo 20 kilogramov težak in strojno uravnotežen vztrajnik. Sistem upora je magneten z 24-stopenjskim motoriziranim nastavljanjem. Delovanje je tiho in gladko. SRX Speed Mag Pro je nova vstopna raven proizvajalca Toorx v kategoriji dirkalnih sobnih koles, ki jo odlikuje neprimerljivo razmerje med kakovostjo in ceno v povezavi s ponujenimi zmogljivostmi.

S stabilno in trdno jekleno konstrukcijo kolo tehta slabih 50 kilogramov. Primerno je za uporabnike, višine do 190 centimetrov. Pedala so opremljena s kletko za stopalo.

Konzola je bolj napredna, kot pri modelu SRX-80 EVO. Poleg osnovnih vadbenih metrik, ki jih prikazuje LCD zaslon, kot so čas vadbe, hitrost, pulz, poraba kalorij, upor in druge, je konzola opremljena s funkcijo App Ready 3.0. To pomeni, da je kolo povsem kompatibilno z aplikacijama Zwift in Kinomap, kar bo všeč tistim, ki se želijo preizkusiti tudi v kakšni virtualni kolesarski preizkušnji ali celo dirki. Vgrajen je sprejemnik za pas za merjenje srčnega utripa.

Sedež in krmilo sta nastavljiva vertikalno in horizontalno. Tako kot vsa kolesa iz našega seznama, je tudi SRX SPEED MAG PRO možno povsem prilagoditi zahtevam vašega telesa. Funkcije, ki jih nudi, predstavljajo nadgradnjo v primerjavi z starejšim modelom SRX-80 EVO.

Toorx SRX EVOLVE

TOORX SRX EVOLVE

Dirkalno sobno kolo Toorx SRX EVOLVE je predstavlja nadgradnjo kolesa SRX SPEED MAG PRO. Zasnovan je na osnovi magnetnega upora in 22 kilogramov težkega vztrajnika, ki ga kot pri ostalih Toorxovih modelih s pedali povezuje pogonski jermen. Upor je magneten, s 24-stopenjskim elektronskim nastavljanjem. 

Kolo, ki je del prestižne serije Toorx Chrono Line, zaradi naprednega magnetnega zavornega sistema z nasprotnimi magneti, odlikuje izjemno natančno merjenje proizvedenih vatov, ki jih razvije uporabnik. Ta funkcija mu omogoča, da lahko v celoti zadovolji tudi potrebe naprednejših kolesarjev, zagotavlja pa tudi zelo realistično sodelovanje v virtualnih izzivih preko aplikacije Zwift. Konzola omogoča poleg združljivosti z aplikacijo Zwift tudi združljivost z aplikacijama Kinomap in iConsole+, sej je opremljna s funkcijo App Ready 3.0. Uporabniku nudi številne vadbene programe, prav tako pa je v konzolo vgrajen sprejemnik za srčni utrip. Večbarven LCD zaslon prikazuje vse pomembne informacije.

Uporaba visokokakovostnih krogličnih ležajev, umerjeno merjenja vatov in natančni proizvodni standardi zagotavljajo gladko vrtenje pedal, natančne podatke o vadbi in trajnost ter natančnost delovanja.

Kolo je težko slabih 50 kilogramov in primerno za kolesarje višine do 195 centimetrov. Pedala so opremljena s sistemom avtomatskega vpenjanja SPD na eni, in kletko za stopala na drugi strani. Kot pri vseh modelih, sta sedež in krmilo povsem nastavljiva, tako horizontalno in vertikalno.

Schwinn 700ic

Schwinn 700ic

Schwinn 700ic je kolo visoke zmogljivosti, ki je zasnovan za intenzivno, učinkovito vadbo. polno kolesarskih izzivov. Opremljen je z robustnim in trpežnim okvirjem, ki lahko nosi kolesarje do 136 kilogramov, kar ga naredi primernega za širok spekter uporabnikov.

Kolo ima 18 kilogramov težak vztrajnik, ki v kombinaciji s pogonskim jermenom zagotavlja tiho, mirno in učinkovito vadbo. Z brezmejno možnostjo nastavljanja upora vam 700ic omogoča prilagajanje intenzivnosti vadbe z vrtenjem gumba.

700ic ima tudi vse potrebne možnosti prilagoditve, ki vam omogočajo, da kolo prilagodite svojim specifičnim željam. Ima nastavljivo krmilo in sedež, ki mu enostavno nastavite višino, nastavljiv pa je tudi vodoravno. Nedvomno boste našli udoben in ergonomski položaj med vožnjo. Kolo ima tudi dvostranski pedali s sistemom avtomatskega vpenjanja SPD na eni strani in kletko na drugi, tako da lahko uporabljate običajne športne čevlje ali posebne kolesarske čevlje.

Odlikujejo ga predvsem napredne funkcije, ki izboljšujejo vašo izkušnjo notranjega kolesarjenja. Ima velik LCD zaslon, ki prikazuje čas, razdaljo, hitrost, porabljene kalorije in srčni utrip. Kolo ni povezljivo s posebnimi aplikacijami za vadbo.

Schwinn 700ic je odlično kolo za notranjo uporabo, ki je idealno za resne kolesarje, ki želijo učinkovito vadbo. Ponuja niz prilagodljivih funkcij, napredno tehnologijo in trpežno zasnovo, ki lahko prenese tudi najbolj intenzivne treninge.

Zaključek

Vadba na dirkalnem sobnem kolesu je nedvomno fantastičen način, da si zagotovite intenzivno in učinkovito vadbo, ki vam lahko pomaga doseči vaše fitnes cilje. Oblika te visoko intenzivne vadbe, ki je prijazna sklepom, je priljubljena predvsem zaradi visoke porabe kalorij, hkrati pa pomaga graditi moč, vzdržljivost in pozitivno vpliva na kardiovaskularno zdravje. Ne glede na to, ali ste začetnik ali izkušen kolesar, obstaja veliko koristi pri vključevanju notranjega kolesarjenja v vašo vadbeno rutino.

Ko gre za dirkalna sobna kolesa, je na voljo veliko različnih modelov in vrst, ki ustrezajo vsakemu proračunu in nivoju telesne pripravljenosti. Če upoštevate dejavnike, kot so način upora, možnosti prilagajanja in funkcije ter tehnologija, ki jo kolo vsebuje, lahko nedvomno najdete za vas popolno kolo, ki vam bo pomagalo doseči vaše fitnes cilje. Mi smo vam v prispevku predstavili štiri modele, za katere menimo, da ne bodo razočarali nikogar.

Vadba na dirkalenm sobnem kolesu je vsestranski in učinkovit način, da ostanete fit in zdravi. Enostavno ni razloga, da ne bi poskusili te oblike kolesarske vadbe. Zakaj ne bi skočili na kolo in se prepričali, kako lahko izboljša vašo fizično pripravljenost in dobro počutje nasploh?