Matevž Koleša kot kondicijski trener skrbi za brezhibno pripravljenost košarkarjev KK Tajfun, ki so v lanskoletni nepozabni sezoni prav zaradi pravilnega pristopa zdržali naporen urnik tekem in na koncu z izjemno energijo osvojili naslov državnih prvakov, včeraj pa za nameček osvojili še Superpokal. Koleša nam je zaupal kondicijske vidike uspeha lanske sezone in podal tudi svojo oceno o prihodnosti prvakov iz Šentjurja.

  • KK Šentjur www.sportnaoprema.si

Matevž med drugim ste poznani tudi kot kondicijski trener aktualnih državnih prvakov KK Tajfun. Kako ste se lotili dela z njimi?

Košarka kot skupinski šport zahteva sodelovanje več trenerjev na enkrat, zato sem se priprave lotil skupaj z glavnim trenerjem, s katerim sva uskladila treninge košarke in kondicijskega dela. Glede na koledar tekmovanj sem nato določil pripravljalno obdobje, obdobje tik pred začetkom sezone, obdobje med sezono in glede na zakonitosti vsakega obdobja pripravil plan treningov in nato korigiral glede na formo, poškodbe, značilnosti posameznih igralcev in na ta način sestavil letni plan vadb, ki smo se ga kar uspešno tudi držali.

Ali kot košarkarji potrebujejo posebne vrste treninga? Kakšne?

Košarka je zelo specifičen šport, saj je za dobrega igralca potrebnih veliko prvin. Ta potrebuje eksplozivnost, hitrost in prav tako vzdržljivost, saj je včasih zaradi podaljškov lahko tekma zelo dolga, ali pa je kratka klop in tako primanjkuje igralcev, zato jih mnogo igra celo tekmo. Potrebno je upoštevati, da se posvečaš vsem prvinam in se osredotočiš na šibkejše dele. Centri ne trenirajo enako kot branilci, potrebno je prilagoditi treninge visokih, nizkih igralcev.

Koliko časa je po vašem mnenju potrebno v košarki nameniti kondicijskemu delu, za katerega skrbite vi?

Pomembna je razlika, koliko časa je potrebno kondicijskim treningom nameniti pred sezono in koliko med sezono. Tisti igralci, ki so profesinalci, vedo, da poleti ne smejo samo počivati, temveč je takrat čas za nabiranje prave kondicijske priprave. V tem času je kondicijskim treningom potrebno nameniti več ur na dan, seveda ob primernem počitku, ko se telo regenerira. V pripravljalnem obdobju, ki traja nekaj tednov, prav tako seveda delamo več na kondiciji. Po dve uri na dan namenimo takšnemu treningu, enkrat na teden imajo prost dan, ki je seveda namenjen počitku in regeneraciji. Med samo sezono je seveda takšni vrsti treningov namenjenega manj časa, še posebej ob tako napornem urniku, kot nas čaka v prihajajoči sezoni. Tekme si bodo sledile ena za drugo, vmes so še tekmovanja, in takrat se bodo moji treningi izvajali bolj v smislju regeneracije in aktivacije za naslednjo tekmo.

  • Matevž Koleša www.sportnaoprema.si

Kdo v ekipi KK Tajfun izstopa s svojo kondicijsko pripravljenostjo?

V naši ekipi imamo tudi nekaj zelo izkušenih igralcev, ki pri svojih 30 in več letih še vedno odlično igrajo. Predvsem njim se pozna, da ogromno časa namenjajo prav nabiranju kondicije. Zavedajo se, da s pravilno kondicijsko pripravo ne bo toliko poškodb, ali pa jih sploh ne bo in bodo tako lahko odigrali veliko tekem na visokem nivoju. Mlajši igralci seveda tega nimajo toliko v mislih, vendar prej ko bodo prišli do tega spoznanja, bolje bo za njih. Zato na naših kondicijskih pripravah kar s spoštovanjem gledam starejše igralce, ki zdržijo izjemno močne treninge, kar pa je tudi znak njihove profesionalnosti.

Koliko kondicijski trening doprinese h končnemu rezultatu igre?

Kljub odlični tehniki nekdo, ki nima kondicije, na tekmi ne more pokazati dobre igre, če je ne zmore in po desetih minutah omaga. Poleg tega menim, da je velik kondicijski dejavnik tudi prehrana. Če nekdo pred treningom ali pred tekmo dela prehranske napake, se bo to seveda poznalo tudi na igri. Tako da če združimo kondicijsko pripravo, ki seveda vključuje tudi treninge moči, eksplozivnosti in hitrosti, ter to združimo s pravilno prehrano, počitkom itd., je to na koncu velik dejavnik, ki omogoča igralcu dobro igro. Lansko leto se je to v ekipi tudi lepo pokazalo, saj smo zdržali zelo naporno sezono in tudi na zadnji tekmi pokazali dovolj energije za zmago naslova državnih prvakov. Igralce smo pravilno pripravili, regenerirali, prehranjevali in vse skupaj je na koncu tudi obrodilo sadove.

  • Matevž Koleša www.sportnaoprema.si

Katerih pripomočkov se pri organizaciji treningov največ poslužujete?

Sam SKLZ pripomočke uporabljam že kar nekaj časa, vendar jih za skupinsko treniranje ekipe nismo imeli dovolj na voljo. Z novo opremo je seveda trening mnogo lažji in uspešnejši. Večina opreme je najbolj uporabna v pripravljalnem obdobju, s tem mislim na ovire, lestve, medicinske žoge in podobno. Zelo pomembni med sezono pa so regeneracijski pripomočki, torej masažna palica, valji … Brez tega si treninga skoraj ne predstavljam več, saj so mišice pred vsako vadbo ob tako naporni sezoni zelo utrujene in potrebujejo aktivacijo in po vadbi seveda tudi regeneracijo.

Kako gledate na prihodnost KK Tajfun?

Lanska sezona je naredila tektonske premike v zgodovini kluba. Klub, ki je bil soliden prvoligaš je v vsem svojem obstoju prav lansko leto naredil velik korak naprej. Verjamem, da je tako nas, kot tudi druge ta rezultat presenetil, čeprav nas je prvi del sezone, ko smo izgubili samo enkrat, malce pripravil na tako uspešen končni rezultat. Sedaj bomo igrali na popolnoma drugem nivoju, saj se bomo morali navaditi na dve tekmi na teden. Mislim, da smo tudi na to pripravljeni in močno verjamem, da je pred klubom lepa nova prihodnost.

  • Matevž Koleša www.sportnaoprema.si

Se boste v prihajajoči sezoni držali standardnega načina dela, ali nameravate uvesti kakšne spremembe?

Spremembe bodo nedvomno, saj smo lansko leto igrali eno tekmo na teden, letos pa bodo najmanj dve. Problem nastane tudi, ko so igralci utrujeni ne le zaradi tekem, temveč tudi dolgih voženj. Treningi bodo zato povsem drugačni, največ poudarka bo na regeneraciji, v pripravljalnem obdobju pa smo zelo trdo delali tudi na kondiciji in pripravili igralce na naporno sezono, ki je pred nami.

V prihajajoči sezoni se je ekipi KK Tajfun pridružila tudi oprema SKLZ Slovenija. S številnimi novimi pripomočki, ki jih že vrsto let uporablja tudi njihov kondicijski trener Matevž Koleša, so opravili že pripravljalno obdobje, pri katerem smo se jim pridružili tudi mi. Kako poteka visokointenzivni trening s SKLZ pripomočki si lahko pogledate na naši Facebook strani Sportnaoprema.si.

Intervju zapisala: Špela Terglav

SKLZ_Logo