Eksplozivnost, moč in vzdržljivost. To so tri prvine, ki so po mnenju najboljšega tekača na srednje dolge proge, ključne za doseganje vrhunskih rezultatov v atletiki. Mitja Krevs je pri 26 prešel v zrela tekaška leta, v katerih si je za največji cilj zastavil Rio 2016.

Kljub temu pa je Mitja poleg profesionalne tekaške kariere danes pretekel polmaraton v Ljubljani in zasegel odlično drugo mesto. Kako do “maratonskih uspehov” pa v spodnjem intervjuju …

1396994_551631328240379_1432070360_o

Mitja, glede na tvojo dominacijo v svoji disciplini v Slovenskem prostoru, se najprej pojavi vprašanje, kako je tekač tvojega kova sploh narejen? Kaj misliš, da so ključne lastnosti tekača, ki med vsemi lovorikami sedaj cilja na Rio 2016?

Mitja: 1500m je zelo specifična disciplina, pri kateri mora biti tekač zelo kompleksen. Pomembni sta tako hitrost, kot tudi vzdržljivost in najboljši rezultati zahtevajo kombinacijo obeh vrlin. Pri daljših disciplinah se v ospredje že postavlja vzdržljivost, pri teku na 1500m pa mora tekač obvladati oboje, zato so tudi treningi za 1500m eni izmed najtežjih v atletiki. Sicer pa mora tekač, ki trenira v tej disciplini, poleg talenta in nekoliko sreče pri telesni zgradbi, imeti predvsem voljo in moč, ki mu omogočata dober trening za dosego dobrih rezultatov. Poleg pripravljenosti za odrekanje mnogim stvarem, seveda.

Za tekaško disciplino pravijo da postane tekač v tvojih letih najzrelejši za doseganje vrhunskih rezultatov. Kako dojemaš svoje dosedanje lovorike? Na katero si najbolj ponosen?

Mitja: V obdobju moje kariere se je nabralo že resnično kar nekaj lovorik, med katerimi ima vsaka svojo zgodbo. Za vsako medaljo, zmago se je bilo potrebno potruditi, vendar eno izmed večjih lovorik mi predstavlja zmaga na Ljubljanskem polmaratonu. To je zmaga, ki mi je zares ostala v spominu, kjub temu, da to ni moja primarna disciplina. Na stezi pa je nedvomno eden izmed pomembnejših rezultatov državni dvoranski rekord na 1500m. z rezultatom 3:42,92, ki mi predstavlja velik dosežek v moji karieri. Sicer pa sem na tekmovanjih bolj zavzet za sam rezultat in niti ne toliko za medalje, saj dostikrat lahko zmagaš, kljub rezultatu, ki ni nagrajen z medaljo.

10953187_787690857967757_6517837630651555993_n
Končuješ študij živilstva in prehrane. Kakšno vlogo v tvoji karieri igra prehrana?

Mitja: Glede na to, da je tek predvsem vzdržljivostni šport, pri katerem telo ženeš do skrajnih mej, sta prehrana in regeneracija ključnega pomena. Prehrana vpliva na regeneracijo, hkrati pa je regeneracija zelo pomembna na to, kako intenzivno in učinkovito lahko treniraš. Pri zavedanju tega mi je ogromno pomagal tudi študij živilstva in prehrane. Naučiš se kaj rabiš, kaj ti manjka, in potem to tudi ustrezno dopolnjuješ. Veliko vlogo pa poleg hrane igrajo tudi prehranski dodatki, tisti, ki so seveda dovoljeni. Brez teh v vrhunskem športu skoraj ne gre.

Naštej pet živil brez katerih si ne predstavljaš svojega jedilnika in za katere bi rekel: “To pa mora jesti vsak vrhunski atlet”?

Mitja: Sicer se živila razlikujejo tudi glede na okus vendar mojih top 5 živil, brez katerih si ne predstavljam vsakdana in ki igrajo veliko vlogo pri moji karieri so:
– piščančja prsa
– krompir
– pomaranče
– paradižnik in
– sir.
Ta živila mi omogočajo zadostno količino beljakovin za izgradnjo mišične mase, OH za energijo in vitaminov ter mineralov za splošno dobro počutje.

Poleg vrhunske prehrane se za vrhunskega atleta spodobi vrhunska regeneracija. Kateri SKLZ pripomočki so s tabo vedno na treningu?

Mitja: Masažna palica je del mojega vsakdanjega treninga. Že ko sem jo prvič dobil v roke in jo preizkusil, sem dobil občutek, da to pa zares rabim za svoje treninge. Čas regeneracije se z njo občutno zmanjša, moje mišice pa sprostim mnogo hitreje. Sicer bi za večjo učinkovitost in boljšo zmogljivost med treningom izpostavil tudi padalo in stabilizacijsko žogo.

f1xhz8lj2D0lnxqAOk_FduIj2Yi-wboNORwL6Pbaygk

Za konec pa se vrnimo na začetek tvoje tekaške kariere. Koga bi označil za ključno osebo, ki ti je pomagala in te navdušila za tek na dolge proge?

Mitja: Izpostavil bi dve osebi, ki držita največ zaslug za moje zanimanje za profesionalno tekaštvo. Prvi je Slavko Malnar, ki je bil učitelj krožka, pri katerem sem prvič prišel v stik z atletiko. S svojim pristopom mi je tek približal na zabaven, sprva neobvezujoč način, ki se je čez čas razvil v željo po profesionalnosti. Druga oseba pa je moj prvi resni trener, to je Robert Dragan, ki me je treniral osem let in mi pomagal pri prvih korakih v svet vrhunskega teka.
Mitja se pri celotnem trenažnem procesu najraje obrne na SKLZ športne pripomočke, med katerimi so med najbolj primernimi za njegovo disciplino masažna triger palica, Weighted westmasažni valji in hitrostno padalo. 

Intervju zapisala Špela Terglav