Psoas mišica je ena najpomembnejših mišic v telesu. Leži globoko v središču vašega jedra in povezuje stegnenico s spodnjim delom hrbta. Čeprav bi to lahko zvenelo strašno, je bolj strašna stvar, kako bi lahko vplivala na naše duševno stanje, če bi postala preveč zaklenjena in tesna

Tisti, ki iščejo lajšanje bolečin v psoas mišicah, se bodo počutili bolj mobilne v bokih in spodnjem delu hrbta in hkrati manj zaskrbljeni in v strahu.

Po mnenju nekaterih, kot sta terapevtka in filmska ustvarjalka Danielle Prohom Olson, je psoas mišica podobna “mišični duši”, in ko jo sproščate, se lahko ponovno povežete s sabo, svojim telesom in se počutite bolj uravnotežene.

 

Kaj je psoas?

Psoas mišice je najgloblja mišica človeškega telesa. Vpliva na naše strukturno ravnovesje, integriteto mišic, prožnost, moč, obseg gibanja, gibljivost sklepov in delovanje organov. V grščini psoas dobesedno pomeni “mišice hrbta”.

Tri mišice so povezane s tistim, kar se običajno imenuje “psoas”: psoas major, psoas minor in iliacus (1). Kot se že zdi očitno, je psoas major večja od obeh mišic psoas. Psoas minor je najmanjša in je v več kot polovici človeške populacije ni (lahko ta mišica postane bolj čudna?).

Psoas se pripne iz 12. vretenca in poteka vse do četrtega in petega ledvenega vretenca. Nato se nadaljuje navzdol po hrbtenici (prečkanje številnih sklepov na poti), čez sprednjo sramno kost in se nato na koncu, z vlakninami iliakusa, pritrdi na manjši trohanter stegnenice (imenovan tudi. stegno, obrnjeno proti notranjemu stegnu).

Celotna mišica povezuje zgornjo polovico telesa s spodnjo polovico telesa – kar je pravi podvig za mišico, za katero komaj slišimo!

Psoas je povezan tudi z diafragmo skozi fascijo (vezivno tkivo), ki vpliva na naš refleks strahu in dihanje. To je zato, ker je psoas neposredno povezan z reptilskimi možgani, najstarejšim notranjim delom možganskega debla in hrbtenjače (2).

 

Bistvena vloga mišic Psoas

Možnost, da stojiš pokonci, je možna zaradi krivulje v spodnjem delu hrbtenice, ki prenaša in nosi težo nad njo. Psoas mišice pomagajo ustvariti to krivuljo, saj njena vezava na spodnja ledvena vretenca pomaga potegniti ta vretenca naprej in navzdol (3).

Psoas mišice nam tudi pomagajo hoditi. Ko hodite, možgani pošljejo signale navzdol na živce, ki inervirajo mišice psoas, ter mu sporočajo, naj premaknejo hrbet naprej – inicirajo gibanje naprej in nazaj, kar nam omogoča, da hodimo. Torej vsakič, ko narediš korak naprej, se lahko zahvališ svojim mišicam!

Po drugi strani pa, če veliko časa preživite, ko sedite za mizo, vozite ali večkrat delate s temi mišicami v dejavnostih, kot so kolesarjenje, trening z utežmi ali opravljanje sit-upov, takrat lahko postanejo kratke in napete (in boleče). Ko se psoas zategne, lahko potegne spodnja ledvena vretenca naprej in navzdol proti stegnenici. To lahko povzroči lordozo (prevladujoča ledvena hrbtenica), ki povzroči bolečine v križu, togost in bolečine v medenici.

Psoas mišice lahko prevzamejo stres tudi iz našega čustvenega telesa, podobno kot se lahko naša ramena zategnejo po travmatični ali stresni situaciji. To je razlog, zakaj so mnogi govorili o mišicah psoas kot o “mišici duše”.

 

„Mišica duše“

Koncept psoas mišic, ki predstavljajo “mišico duše”, je dobro opisala in analizirala Liz Koch, mednarodna učiteljica in avtorica z več kot 40-letnimi izkušnjami pri delu in specializaciji za psoas. V okviru taoistične tradicije se o psoasu govori kot o sedežu ali mišici duše in obkroža spodnji “dan tien” glavno energetsko središče telesa (4).

Koch pojasnjuje, da »dolgo preden se je razvila govorjena beseda ali organizacijska zmogljivost kortexa, so reptilski možgani, znani po instinktih preživetja, ohranili naše bistveno delovanje.« Prav tako opisuje, da »psoas dobesedno uteleša naš najgloblji poziv za preživetje, in bolj globoko, naša elementarno željo, da uspeva. “

Povezava mišic psoas z diafragmo dobesedno povezuje dejanja hoje in dihanja. Obstajata dve kiti za diafragmo, imenovano križ, ki se raztezata navzdol in se povezujeta s hrbtenico desno poleg mesta, kjer je pritrjen psoas (5). Diafragma in psoas se prav tako povežeta preko naše fascije (kot je opisano zgoraj).

Če razmišljate o tem, ko smo pod stresom (tudi manj intenzivna različica našega prvobitnega boja ali odziva na let), se naši vzorci dihanja začnejo spreminjati. Ker je diafragma mišica, ki neposredno nadzoruje naše dihanje, njena povezava s psoas vpliva na psoas. Odvisno od tega, kako se počutimo ali kaj počnemo, bo napetost ali sprostitev diafragme povzročila napetost ali sprostitev v psoasu.

Ko ostane ta mišica (ali katera koli mišica) predolgo zategnjena, se bo skrajšala, kar bo povzročilo številne boleče bolezni, kot so bolečine v spodnjem delu hrbta, išias in celo prebavne težave.

To lahko deluje tudi obratno. Če je psoas kronično tesen od sedenja za daljše časovno obdobje, ali drugih sprožilnih aktivnosti, bo to vplivalo na našo prepono in naše dihalne vzorce. Tako lahko dobesedno postanemo pod stresom in zaskrbljenostjo zaradi nihajočega vzorca dihanja kot posledica tesnega psoasa. Precej noro, kaj?

Koch pravi: “Psoas je tako intimno vpleten v takšne osnovne fizične in čustvene reakcije, da kronično zategnjeni psoas nenehno signalizira telesu, da ste v nevarnosti, sčasoma izčrpavajo nadledvične žleze in oslabijo imunski sistem.”

Predstavljamo vam vaje kako raztegniti psoas mišico:

Izpadni korak

Položaj žabe

Raztezanje z žogico

Položaj goloba

Položaj veselega otroka

Kolena k prsim

Povzeto po https://livelovefruit.com