Kaj natančno je »valjčkanje« in zakaj naj bi to počeli?

Mišice v telesu so povezane z ovojnicami ali strokovno rečeno »fascio«, ki obdajajo tudi ostalo tkivo, živce, notranje organe.  Fascia postane preobremenjena in zategnjena s prekomernim obremenjevanjem ali prekomernim treningom, poškodbo ter vsakodnevnimi ponavljajočimi gibanji in opravili. Z valjčkanjem dotični predel prekrvavimo, kar pomeni večji dovod kisika in s tem sprostitev fascie, kar se kaže skozi večjo gibljivost, torej boljšo amplitudo giba. Posledično se s tem mišice lažje regenerirajo in to mi čutimo kot sprostitev.

Za izvajanje samomasažne tehnike potrebujemo rekvizite. Največ so v uporabi valjčki, katerih je na tržišču kar veliko število in to samo nakazuje popularnost in koristnost zadeve.  Od nedavnega so  v Sloveniji ponovno v prodaji  Trigger Point performance Therapy produkti, ki slovijo po svoji kvaliteti materiala. Zelo uporabni so tudi ostali rekviziti; masažne žogice, masažne palice, rolerji, vibracijski valjčki. Vsi imajo svoj namen in svoj protokol masiranja, ki se ga dobro naučiti, da od rekvizita iztržimo maksimalno korist.

Znanstvene raziskave okoli valjčkanja so še v teku, vendar že potrjujejo da na dolgi rok izboljšujejo gibljivost. Masažne protokole naj bi izvajali vsaj 3-5x tedensko pred in po aktivnosti. Masirati začnemo od podplatov navzgor, preko meč, stegen, zadnjice, hrbta, ramen in rok in pri tem sproščeno dihamo. Na določenih predelih lahko začutimo bolečino, ki je mesto pretirane vzdražnosti mišice »trigger point«,  le-to z masiranjem in raztezanjem sprostimo, kar nam bo v nadaljevanju treniga pripomoglo k boljši in lažji izvedbi.

Na delavnicah Body Motion System spoznate rekvizite, protokole valjčkanja in vaje mobilnosti ter raztezanja, ki vam pripomorejo k učinkovitejšemu gibanju, regeneraciji in boljšemu počutju. Razdeljene so v 5 tematskih sklopov:

  1. Sklop: Predstavitev uporabe rekvizitov, protokoli masiranja in testne vaje
  2. Sklop: Mobilnost ramenskega obroča in stabilnost lopatic
  3. Sklop: Mobilnost kolkov in stabilnost trupa
  4. Sklop: Mobilnost torakalnega (prsnega) dela hrbtenice
  5. Sklop: Preventivna vadba za stopala

Gibljivost oziroma mobilnost je ključ do boljšega počutja, kajti vsi se dnevno srečujemo z zakrčenostjo mišic, toda kaj in koliko naredimo za preprečitev teh zakrčenosti? Po dolgoletnih izkušnjah treniranja različnih kategorij ljudi, da s tem ko priporočam, da se v sklopu ogrevanja in v sklopu ohlajanja »prevaljčkamo«, ljudje to zelo radi počnejo in zakaj bi to drugače počeli kot da čutijo razliko in korist.

Zavedamo se pomembnosti in pravilne izvedbe dinamičnega raztezanja in ogrevanja športnika. Športniki še vse preveč poznajo bolečine kot so »muskelfiber«, teniški komolec, bolečine v pokostnicah, napetost v mišicah, zvini in izpahi sklepov… Mišice, ki so trde, neelastične, zategnjene, nikoli ne morejo izvajati učinkovitih gibov, kar se hitro odraža na tehniki športnika in takšna mišica se konec koncev tudi hitreje utrudi.

Prav s tem namenom smo v sodelovanju s Tatjano Klakočar – Trigger Point Performance Master Trainer pripravili izvrsten program delavnic Body Motion System. Delavnice so razdeljene v 5 sklopov in sicer glede na mesto najpogostejših bolečin in posledično športnih poškodb.

V zadnjih 2 letih smo delavnice Body Motion System izvajali za različne uporabnike, na zadnje tudi za Rokometni klub Celje Pivovarna Laško – več o delavnici si lahko preberete na povezavi tukaj: http://bit.ly/2tBoxRn

Delavnica Body Motion System: 20. april ob 10.uri
(SKLZ center Žalec, Hausenbichlerjeva 8, 3310 Žalec)

Cena obiska delavnice je 60 € na osebo.  Vsak udeleženec prejme poljubne Triggerpoint in SKLZ pripomočke v protivrednosti 40 €.

Na delavnico se lahko prijavite preko telefona 041 676 094 ali emaila info@sportnaoprema.si. Prejeli boste predračun za plačilo delavnice. S plačilom je vaše mesto rezervirano. Število mest je omejeno na 10 oseb.

 

Avtorica: Tatjana Klakočar, prof.